Tuesday, 15 September 2015


Definisi:
1.Kaedah pengajaran sistematik yang melibatkan pelajar dalam pembelajaran pengetahuan dan     
   kemahiran melalui proses inkuiri lanjutan dan direka bentuk untuk menghasilkan  produk atau   
   tugasan.
   Dua bentuk projek:
   a) projek ringkas berdasarkan satu mata pelajaran. Tempoh masa 1 atau 2 minggu sahaja.
   b) projek jangka masa panjang (mungkin 1 tahun pengajian)
       berbentuk rentasan kurikulum (pelbagai mata pelajaran) dan penglibatan komuniti luar sekolah.
2. Strategi pengajaran yang membolehkan pelajar membuat aplikasi isi pelajaran kepada 
    permasalahan autentik yang memerlukan pemikiran kritis dan meningkatkan tanggungjawab 
    pelajar terhadap pembelajaran.
3. Penekanan kepada pengajaran berpusatkan pelajar, mempunyai autonomi dan membina           
    pembelajaran masing-masing.   
  

No comments:

Post a Comment